Saker jag inte förstått med skolvärlden
-Vikten av att kopiera (skriva av) det som läraren skriver på tavlan.
-Vikten av att läsa (med ögonen) sig till kunskap i ämnen där inte läsningen är målet.
-Vikten av att 10-åringar ska kunna planera sin kunskap (läs "det här ska jag lära mig idag").
-Vikten av att kunna redovisa sin kunskap i skrift där inte skriften är målet.
-Att predika inkludering för att sedan så fort en unge är tillräckligt jobbig direkt placera i särsklid undervisningsgrupp.
-Att predika inkludering utan att ge verksamheten (läs pedagogerna) resurser så att de har en ärlig chans att inkludera.
-Vikten av att se allt som en process utan att någonsin komma fram till verkstad.
Vissa saker förstår jag nog aldrig, andra kanske faller på plats.
-Vikten av att läsa (med ögonen) sig till kunskap i ämnen där inte läsningen är målet.
-Vikten av att 10-åringar ska kunna planera sin kunskap (läs "det här ska jag lära mig idag").
-Vikten av att kunna redovisa sin kunskap i skrift där inte skriften är målet.
-Att predika inkludering för att sedan så fort en unge är tillräckligt jobbig direkt placera i särsklid undervisningsgrupp.
-Att predika inkludering utan att ge verksamheten (läs pedagogerna) resurser så att de har en ärlig chans att inkludera.
-Vikten av att se allt som en process utan att någonsin komma fram till verkstad.
Vissa saker förstår jag nog aldrig, andra kanske faller på plats.
Kommentarer
Trackback